استاندارد ایزو 10002 در مدیریت رضایتمندی مشتریان و خدمات پس از فروش
· آروین گاز (تولیدی سلیمانی) به مدیریت آقای آروین سلیمانی با داشتن پشتکار و استفاده از آخرین متدهای مدیریت و پشتکار و برنامه ریزی دقیق موفق به دریافت استاندارد 10002 ISO شد.
§ 10002 ISO چهار چوبی بین المللی برای مدیریت و برنامه ریزی در جهت رضایت مندی مشتریان است.
· این استاندارد، راهنمایی است در خصوص طرح وبرنامه ریزی واجرای برنامه هایی در جهت رضایت بیشتر مشتریان، این استاندارد باعث میشود که با طبقه بندی نیازهای مشتریان، مجموعه گواهی گیرنده در مسیر مشتری مداری حرکت نماید.
§ 10002 ISOبرای استفاده مجموعه ها صرف نظر از نوع فعالیت، وسعت ونوع محصول آنهاست و اغلب قواعد آن جهت بالا رفتن رضایت مشتری ها از مجموعه میباشد.
§ 10002 ISO مفاد قرارداد، پیمانها وقوانین مدون مجموعه ها را تغییر نمیدهد وصرفا آنها را در مسیر شخصی در جهت رضایت مشتریان حرکت می دهد.
· استاندارد ISO 10002 ازاستانداردهای پشتیبان مدیریت کیفیت می باشد که توسط سازمان جهانی استاندارد تدوین شده است .
مدیریت کیفیت – رضایتمندی مشتری – خطوط راهنما برای رسیدگی به شکایات در سازمان ها استاندارد ISO 10002 راهنمایی هایی را در درباره فرآیند رسیدگی به شکایات در مورد محصولات سازمان شامل طرحریزی ، طراحی ، اجرا ، نگهداری و بهبود سیستم ارائه میدهد . این استاندارد برای رفع منازعاتی که منشا برون سازمانی دارد و یا به کارکنان مربوط می شود قابل استفاده نیست .
هدف اصلی این استاندارد رسیدن به رضایت مشتری بوسیله ایجاد یک محیط مشتری مدار و آماده پاسخ گویی به شکایت مشتریان و حل مشکلات آنها می باشد .